Office 365 Nonprofitoknak

Készen állnak a Microsoft Office 365 Nonprofitoknak szolgáltatásra?

Tájékozódjanak arról, hogy előnyös-e szervezetük számára, ha az Office-t a felhőbe költöztetik át.

Munkatársaik különböző helyszíneken végzik a munkájukat? Korlátozott a számítástechnikai rendszerük kezelésére, például telepítések és frissítések elvégzésére fordítható költségvetésük? A kollégák és az önkéntesek a saját eszközeikről, mint például okostelefonjaikról vagy tabletjeikről szeretnének dolgozni? Lehet, hogy nonprofit szervezetük készen áll arra, hogy a felhőbe költöztesse át, azaz migrálja szoftvereit és adatait. Az is lehetséges azonban, hogy bizonyos félelmeket táplálnak a teljesen online működésre váltással szemben, különösen, ha bizalmas információkkal dolgoznak. A Microsoft Office 365 Nonprofitoknak egyszerre kínálja Önöknek a számítógépekre telepített szoftverek összes szolgáltatását és biztonságát valamint a felhő által nyújtott együttműködési lehetőséget és a helyfüggetlen elérhetőséget.

A jogosult nonprofit szervezetek most az Office 365 kifejezetten nonprofit szervezetekre szabott verzióit kaphatják meg adományként vagy új kedvezményekkel. Mivel a nonprofit szervezetek eltérő nagyságúak, és technológiai szükségleteik széles skálán mozognak, négy konstrukció közül választhatnak.

Az Office 365 előnyei

Az Office 365 kiszélesíti a munkatársai által már ismert Office szövegszerkesztési, adatelemzési, kommunikációs és munkavégzés-hatékonyságot növelő alkalmazásait. Néhány a legfontosabb előnyök közül:

  • Office Web Apps: Hazafelé tart az irodából, amikor eszébe jut, hogy elfelejtett frissíteni egy fontos dokumentumot. Mit tesz ilyenkor? Az Office Web Apps alkalmazásaival dokumentumokat nyithat meg, tekinthet meg és szerkeszthet közvetlenül otthoni számítógépe böngészőjéből (Internet Explorer, Chrome, Firefox vagy Safari). Munkatársai saját eszközeiken tudják használni az Office Web Apps alkalmazásokat, ami biztosítja számukra azt a rugalmasságot, hogy akkor és ott dolgozzanak, amikor és ahol szükséges.
  • Üzemeltetett email szolgáltatás: A Microsoft Exchange Online segítségével PC-jükről, MAC-jükről, okostelefonjaikról és tabletjeikről is elérhetik emailjeiket, megosztott naptáraikat és kapcsolataikat anélkül, hogy a szervezetnek VPN-t kellene kialakítania vagy távoli elérést kellene biztosítania az irodához. Az Office 365 minden felhasználónak 25 GB mailbox tárhelyet kínál, emailenkénti maximum 25 MB-os csatolmánymérettel.
  • Dokumentum-megosztás: A SharePoint Online alkalmazás segítségével - amely olyan, mint egy online dokumentumraktár a felhőben - könnyen megoszthatnak egymással dokumentumokat. Sőt, akár másokkal egy időben is szerkeszthetik ezeket, amivel értékes időt takarítanak meg.
  • Nagyfelbontású együttműködés: A Microsoft Lync Online integrált eszközt biztosít videóhívásokhoz, webkonferenciákhoz, csevegéshez és hanghívásokhoz. A nagyfelbontású (HD) videókonferenciák segítségével találkozhatnak és együttműködhetnek az irodán kívül tartózkodó munkatársakkal, önkéntesekkel. A Lync Online valósidejű jegyzetelési funkciót is tartalmaz, így nyomon követhetik a megbeszéléseken leírt gondolataikat és egyéb jegyzeteiket.
  • Biztonság és adatvédelem: Az Office 365 beépített spamszűrője és rosszindulatú programok elleni emailvédelme mellett biztonságot kínál mobil eszközeik számára is. Számítástechnikus munkatársaik egy integrált felületen (egy webes alapú adminisztrációs központban) tudják kezelni és tesztre szabni a szervezet biztonsági beállításait. Amennyiben szervezetük bizalmas adatokkal dolgozik, az adatok védve lesznek a felhőben. Az Office 365 megfelel az iparági sztenderdeknek, beleértve következőket is: HIPAA, FISMA, BAA, stb.
  • Heti 7 napos, 24 órás támogatás: A szervezetnél nincsenek bármikor rendelkezésre álló számítástechnikus munkatársak? Az Office 365 heti hét napon át, 24 órában kínálja professzionális színvonalú támogatását mind a kritikus, mind a kevésbé sürgető problémák, kérdések megoldására (az Önök szervezeténél működő konstrukciótól függően).

A megfelelő konstrukció kiválasztása

A nonprofit szervezetek személyi és technikai szükségletei igen eltérőek lehetnek, ezért nincs egyetlen, mindenki számára kínált, egységes Office 365 konstrukció. Létezik két ingyenes, adományozott változat:

  • Office 365 Nonprofit Vállalati Alapverzió
  • Office 365 Nonprofit E1 csomag

Az ingyenes, adományozott konstrukciók nem tartalmazzák az Office teljes telepített verzióját (amelybe beletartozik a Word, Excel, PowerPoint stb). Az ingyenes Office 365 konstrukciók kiegészítéséhez a szervezetek a CivilTech programon keresztül igényelhetik az Office legutóbbi verzióját pl. Office Standard vagy Office Professional Plus.

A jogosult szervezetek azokra a csökkentett árú, fizetős konstrukciókra is frissíthetnek, amelyek tartalmazzák az asztali gépekre telepített Office alkalmazásokat is. Ezen konstrukciók segítségével munkatársai személyenként öt eszközön használhatják az Office alkalmazásokat. A csökkentett árú változatok a következők:

  • Office 365 Nonprofit Vállalati Prémium verzió – 1,70 EUR / felhasználó / hónap
  • Office 365 Nonprofit E3 csomag – 4,40 EUR / felhasználó / hónap
  • Office 365 Nonprofit E5 csomag – 9,80 EUR / felhasználó / hónap

A Vállalati konstrukciók a kisebb, 1-10 felhasználóval rendelkező nonprofitoknak lettek kialakítva, akiknél nincs állandóan jelen lévő számítástechnikus. A Vállalati Prémium maximális felhasználóinak száma 25 fő. Az Enterprise verziók nagyságtól függetlenül olyan szervezetek részére készültek, amelyek egy szerver-kliens típusú hálózatot (mint például a Windows Server) üzemeltetnek. Az E3 konstrukcióban a szervezeti felhasználók száma elérheti a 250-et.

Migráció és karbantartás

Az Office 365 kialakításakor a Microsoft arra törekedett, hogy a számítástechnikai feladatokat a lehető legegyszerűbben elvégezhetővé tegye, így Önök a szervezet küldetésére koncentrálhassanak. A számítástechnikai személyzet nélkül működő nonprofit szervezetek esetén a szervezetnél az egyébként más feladatkörben dolgozó, de a számítógépes kérdéseket általában megoldó munkatárs az Office 365 adminisztrációs portálján el tudja végezni a munkatársai igényeinek leginkább megfelelő beállításokat valamint a szolgáltatások testre szabását. A migrációra vonatkozó információk és az azt segítő erőforrások a http://office.microsoft.com/hu-hu oldalon találhatók.

Hogyan szerezhetik be az Office 365-öt

Amennyiben szeretnének megbizonyosodni arról, hogy szervezetük jogosult-e az Office 365 adományozott vagy kedvezményes árú verzióira, kérjük keressék fel a Microsoft Office 365 Nonprofitoknak weboldalát.

A Microsoft Nonprofit Programjaiban a Magyarországon bejegyzett, közhasznú minősítéssel rendelkező nonprofit szervezetek vehetnek részt. A jogosult szervezetek not-for-profit alapon kell működjenek, és küldetésüknek tartalmaznia kell a helyi közösség javáért végzett tevékenységeket, melyekbe a következők (azonban nem kizárólagosan ezek) tartozhatnak bele:

  • Szegények segítése
  • Az oktatás előmozdítása
  • A társadalmi jólét növelése
  • A kultúra megőrzése
  • A környezet védelme és helyreállítása
  • Az emberi jogok előmozdítása
  • A civil/polgári társadalom létrehozása, megszilárdítása