CivilTech

Üdvözöljük a CivilTech Szoftveradományozási Program vészhelyzeti hírlevelének olvasói között!
A hírlevelet a CivilTech hírlevélre regisztrált civil szervezeteknek állítottuk össze, hogy kiemeljük azokat a szoftveradományokat és kedvezményes termékeket, amelyek segítségükre lehetnek a távmunka új kihívásaival való megküzdésben.
A termékajánlatok mellett otthoni munkavégzéssel kapcsolatos gyakorlati tudnivalókat is összeállítottunk.
Lendüljünk túl a kezdeti nehézségeken!
Még ha a civil szervezet nem is készült fel eddig rá technikailag, az otthoni munkavégzést lehetővé tevő eszközöket gyorsan üzembe lehet helyezni.
Kommunikációs megoldások
Zoom – video- és audiokonferencia-platform, amely egyszerûen használható, de kiterjedt funkcionalitású online találkozókat és csoportos üzenetküldést tesz lehetővé.
Zoom bemutatása és igénylése
Slack – népszerű kommunikációs eszköz, amely nem enged elveszni a szerteágazó témák és hozzászólások között.
Slack bemutatása és igénylése
Dokumentumkezelés és együttműködés
Box – a Box egy nagyszerű lehetőség kis szervezetek számára (ahol 10 vagy annál kevesebb licencre van szükség), amelyek a dokumentumok gyors felhőbe történő áthelyezésére törekszenek.
Box igénylése
Asana – feladatkezelő, amely nagy segítséget nyújt a távolról történő csoportos munka összehangolásában.
Asana bemutatása és igénylése
Kettő az egyben – felhő alapú irodai alkalmazások
Microsoft 365 Business és Enterprise – mit tud az általános irodai alkalmazásokon kívül?
A Microsoft a jelenlegi helyzetre való tekintettel kiterjeszti a Microsoft 365 E1 csomag elérését 6 hónapig az önkéntesek számára is. A Microsoft 365 E1 a Microsoft egyik, a nonprofit szervezetek számára ingyenes csomagja, ami ideális akár 300 felhasználó esetén is.
Teams – hatékony kommunikációs és dokumentumkezelési megoldást jelent az otthonról dolgozók számára - fájlok megosztása, együttműködés a dokumentumokban, csoport szintű csevegés, találkozók, munkacsoportok létrehozása.
SharePoint – kicsit több beállítást igényel, de hasznos lehet, különösen, ha dokumentumokat próbál megosztani külső érdekelt felekkel és munkatársakkal.
Microsoft 365 regisztráció és igénylés
Google for Nonprofits és G Suite
A Google for Nonprofits a G Suite alkalmazásától függetlenül ingyenesen elérhető a civileknek, és tartalmazza a Google Drive üzleti verzióját (Google Drive Basic). Ez az egyik leggyorsabban létrehozható dokumentumtár a felhőben, ahol beállíthatóak a megosztási és hozzáférési engedélyek.
Google for Nonprofits igénylése
G Suite – tartalmazza a Gmail levelezést, a Dokumentumok, a Naptár, a Drive és a Hangouts Meet videokonferencia funkciókat.
Azok számára, akik már használják a Nonprofit G Suite Basic alkalmazást, a Google nemrégiben bejelentette, hogy július 1-ig ingyenesen elérhetővé teszi a Google Hangouts Meet prémium funkcióit. Ez magában foglalja a virtuális találkozók akár 250 ember számára történő létrehozását és az élő közvetítést akár 100 000 résztvevő számára ingyen.
G Suite igénylése:
- ha már regisztrált a Google for Nonprofit csomagra: a kezelőfelületre belépve egyszerűen hozzáadhatja a G Suite alkalmazást fiókjához;
- ha még nem regisztrált Google for Nonprofit csomagra, akkor először ezt kell megtennie, majd utána tudja hozzáagni az alkalmazást fiókjához. A Google regisztrációhoz szüksége less érvényesítési kódra, melyet CivilTech fiókjában tud generálni.
Ha az aláírásokhoz nincs otthon szkenner, postára pedig nem akar menni
DocuSign – a DocuSign Standard Edition egy webes szolgáltatás, aminek segítségével használója feltölthet és elküldhet dokumentumokat elektronikus aláírásért.
DocuSign igénylése
Megbeszélés megbeszélés hátán - videókonferencia kisokos
- tippek, általános gyakorlati tudnivalók
- alkalmazások – melyik szoftver mire jó?
- Hogyan használjuk jól a Zoom-ot?
Elárasztottak a követhetetlen emailek!
Nem káptalan a fejem, és mit is csinálnak a kollégák?
Távolról nehéz egymásra mosolyogni! Félreértett emailek, frusztráló, követhetetlen beszélgetések…