Microsoft Gyakran Ismételt Kérdések (GYIK)


Általános Jogosultság
Rendelés A rendelés feldolgozása
Teljesítés Frissítési Garancia
A megrendelés törlése, visszatérítés További információk

 

Általános

Mit takar a Microsoft Szoftveradományozási Programja?

A Microsoft a NIOK-kal partnerségben működteti a Microsoft Szoftveradományozási Programot, amely támogatta a CivilTech rendszer kialakítását, és szoftveradományokat nyújt az arra jogosult szervezeteknek. A Microsoft Magyarország célja a társadalmi és gazdasági jólét előmozdítása Magyarországon a Microsoft CSR programokon keresztül.

 

Jogosultság

Hogyan tudom megállapítani, hogy a szervezetem jogosult-e a programban való részvételre?

További információt a Microsoft jogosultsági feltételek részben talál.

 

Rendelés

Hány szoftvert rendelhet a szervezetünk?

Minden jogosult szervezet a kétéves periódusban maximum 50 licenszet igényelhet asztalra telepíthető, illetve csak licenszelést igénylő termékekből, 25 licenszet rendszermag alapú szerver telmékekből (mivel egy termék két mag licenszelését teszi lehetővé), a nem rendszermag alapúakból pedig összesen 5 terméket igényelhetnek.

Milyen gyakran rendelhet a szervezetünk szoftvert?

A szervezet első rendelése elindít egy kétéves rendelési periódust. Az egy év egy rendelés szabályt 2011. július 27-től eltöröltük, így most a szervezetek akkor rendelhetnek adományokat, amikor szükségük van a termékekre (illetve ameddig a rendelési keretük engedi). Amikor két év eltelik az eredeti rendeléshez képest, a rendelési felső korlátokat visszaállítjuk, vagyis ha például a szervezet 2017.12.01-én rendelt először, akkor 2019.12.01-én megint a teljes keretéből rendelhet.

Létezik-e egy minimális mennyiség, amit meg kell rendelnünk?

Az adományokra vonatkozó minimum 5 felhasználóra szóló rendelési követelményt eltöröltük, így most nincs előírt minimum rendelési követelmény (kivéve, ahol a termékleírás ettől eltér, pl. a Windows Server).

^ vissza a lap tetejére

 

A rendelés feldolgozása

Milyen feltételeket kell teljesíteni, hogy a rendelés feldolgozása megkezdődjön?

Miután a szervezet az online rendelést megtette, emailben visszaigazolást kap. A visszaigazolás szerint a szervezetnek más teendője nincs, mint a NIOK Alapítvány által elküldött számla ellenében befizetni az adminisztrációs díjat.

Mennyi időbe telik a rendelés feldolgozása?

Az adminisztrációs díj befizetése után lesz a rendelés véglegesítve (a rendelési státusz változásról kapnak két emailt: Elfogadott befizetés és Teljesítve); ezt követően egy-két napon belül kapni fog a szervezet egy emailt a CivilTech-től, amely leírja, hogy hogyan és honnan tölthető le a termék és a termékkulcs, valamint 2-5 munkanapon belül a Microsofttól is, ekkor lesz elérhető a megrendelt termék a VLSC fiókjában.

^ vissza a lap tetejére

 

Teljesítés

Milyen formában és hogyan kapja meg a szervezet a szoftvereket?

A megrendelések teljesítése a Microsoft Open Licensz programján keresztül történik, ami azt jelenti, hogy a termékekhez már nem kapnak a szervezetek médiahordozót, azokat a termékkulcsokkal együtt a Microsoft Mennyiségi Licenszszolgáltatási Központ (VLSC) oldalán tudják majd letölteni.

Kapni fognak egy email visszaigazolást arról, hogy Microsoft a szervezet Open Licensz megrendelését elfogadta és feldolgozta. Ez az email tartalmazza:

  • a szervezet jogosultsági számát (Authorization Number) és a licenszszerződés számát (License Number);
  • az instrukciókat arra vonatkozóan, hogy hogyan lehet elfogadni a licenszszerződéseket a Microsoft VLSC oldalán;
  • instrukciókat arra vonatkozóan, hogy honnan és hogyan tudják letölteni a termékeket és a termékkulcsokat a Microsoft VLSC oldaláról.

^ vissza a lap tetejére

 

Frissítési garancia

Mit jelent a frissítési garancia?

A Frissítési Garancia egy olyan Microsoft program, amely lehetővé teszi, hogy a rendeléstől számított két éven belül az eredetileg rendelt termék új változataihoz a megrendelő ingyen hozzáférhessen, és azokat használhassa. A Frissítési Garancia lehetővé teszi, hogy ne a CivilTech programon belül kelljen a meglévő termékhez új változatokat igényelni, és időtartalmával túlnyúlhat a CivilTech program kétéves rendelési periódusán (pl. a második megrendeléskor rendelt termékek esetében).

A termékkatalógusban a Microsoft termékek leírásában látható, hogy az adott termék rendelkezik-e Frissítési Garanciával vagy sem. Ha rendelkezik, akkor a szervezetek ingyenes új verziókat kapnak a rendeléstől számítva két éven keresztül.

A szervezet a két év alatt bármikor igényelhet frissítést. További információért kérjük hívja a Microsoft VLSC-t: (06 80) 015-829.

^ vissza a lap tetejére

 

A megrendelés törlése, visszatérítés

Mit kell tennem, ha szeretném visszaküldeni a megrendelt terméket?

Ha a Microsoft Szoftveradományozási Programon keresztül megrendelt terméket vagy termékeket vissza kívánja küldeni, a teljes megrendelt termékcsomagot vissza kell juttatnia a CivilTech Program címére. A visszaküldött Microsoft termékeket csak abban az esetben tudjuk elfogadni, ha a szoftvereket még nem telepítették, valamint a szervezet még nem lépett be a licenszkulcsokkal a Microsoft VLSC oldalán.

Ha vissza kívánja küldeni a megrendelt termékeket, kérjük, írjon egy emailt az civiltech@niok.hu címre, „Megrendelt termék visszaküldése” tárgymegjelöléssel. Kérjük, hogy az emailben adja meg az alábbiakat:

  • a szervezet neve
  • bírósági határozat száma (nyilvántartásba vételéről rendelkező jogerős határozat száma)
  • rendelés visszaigazolásának száma
  • a visszaküldés oka

Kérjük, hogy a termék visszaküldéséről szíveskedjen telefonon is tájékoztatni a CivilTech Program munkatársait a (30) 481-7785-ös telefonszámon.

Figyelem! A Windows OS – Get Genuine termékre nem vonatkozik a visszaküldés és az adminisztrációs díj visszatérítése.

Amint a visszaérkeztetés megtörtént a CivilTech részére, írásos visszaigazolást küldünk, majd visszatérítjük a megrendelés összegét (a visszatérítendő összeget átutaljuk a szervezet bankszámlájára). Ha a törölt megrendelés helyett egy újat szeretne feladni, emailben értesítjük, amikor ezt megteheti.

Figyelem! A Microsoft Szoftveradományozási Programban megrendelt és visszaküldött termékek adminisztrációs díját abban az esetben tudjuk visszatéríteni, ha a megrendelt termékeket a megrendeléstől számított 60 napon belül visszaküldi a CivilTech Program részére!

A pénz visszatérítésének folyamata és az új megrendelés technikai beállítása kb. 10-15 munkanapot vehet igénybe.

^ vissza a lap tetejére

 

További információ

Hogyan tudhatok meg többet a Microsoftról?

A Microsoft Magyarország célja a társadalmi és gazdasági jólét előmozdítása Magyarországon a Microsoft CSR programokon keresztül.

Ennek keretében a Microsoft kiterjedt nonprofit partnerhálózatával együttműködésben olyan közösségi alapú programok és helyi projektek elősegítésében vesz részt, amelyek lehetővé teszik, hogy egyre többen férhessenek hozzá a kommunikációs és információs technológiákhoz. Ennek megfelelően a Microsoft számos nagyszabású projektet támogat dologi vagy pénzbeli hozzájárulással, valamint támogatja saját dolgozóinak részvételét a közösségekben.

^ vissza a lap tetejére