CivilTech Gyakran Ismételt Kérdések (GYIK)

1. Általános

1.1 Mely termékek érhetőek el a CivilTech programon keresztül?
1.2 Miért kell szolgáltatási díjat fizetni?
1.3 Hogyan léphetünk kapcsolatba?
1.4 Hol kérhetek tanácsot a termékek kiválasztásával kapcsolatban?

2. Jogosultság

2.1 Megfelel-e a szervezetem a CivilTech program követelményeinek?

3. Regisztráció

3.1 Szeretnék adományt kérni. Hogyan kezdjek neki?
3.2 Ha valaki más már regisztrálta a szervezetet a CivilTech programra, használhatom-e ezt a felhasználói fiókot adománykérésre, vagy újra kell regisztrálnom?
3.3 Honnan tudhatom meg a szervezet felhasználói nevét és jelszavát?

4. Adománykérés – megrendelés

4.1 Hogyan rendelhetek?
4.2 Hány terméket rendelhetek?
4.3 Milyen gyakran rendelhet a szervezetem termékeket?
4.4 A szervezetünknek alszervezetei vannak. Rendelhet-e minden alszervezet önállóan?
4.5 Hogyan fizethetem ki a szolgáltatási díjat?

5. Szállítási cím

5.1 Lehet-e más a szállítási cím, mint a szervezet bejegyzett székhelye?

6. A rendelés teljesítése

6.1 Mikorra várhatom a termékek szállítását?
6.2 Mit tegyek, ha ki akarom deríteni, hogy hogy áll a megrendelés?
6.3 Mit tegyek, ha törölni akarom a megrendelést?

7. A megrendelés törlése, visszatérítés

7.1 Mit tegyek, ha törölni szeretném a megrendelést?
7.2 Hogyan kapom vissza a befizetett szolgáltatási díjat?

8. A felhasználói fiók elérése

8.1 Mit tegyek, ha elfelejtettem a jelszavamat vagy a felhasználói nevet?
8.2 A szervezetet valaki más regisztrálta. Hogyan tudom meg a szervezet felhasználói nevét és jelszavát?
8.3 Mit tegyek, ha a szervezet adataiban változás történt azóta, hogy a szervezetet regisztráltuk a CivilTech programra?

9. Microsoft Adományozó Program Frissítések

9.1 Milyen frissítések történtek a Microsoft Adományozó Programban?
9.2 Mikor vezetik be a Microsoft Adományozó Program Frissítéseit?
9.3 Miért frissül a Microsoft Adományozó Program?
9.4 Hogyan befolyásolják ezek a frissítések egy szervezet meglévő jogosultságát?
9.5 Hogyan befolyásolják ezek a frissítések egy szervezet meglévő rendelési keretét?
9.6 Mit találok az adományozási központban?
9.7 Létrejön a jövőben adományozási központ más programokkal kapcsolatban is?
9.8 Mi a termékcsoport?
9.9 Milyen termékcsoportok érhetőek el?
9.10 Miért vezették be a termékcsoportokat?
9.11 Hol találhatóak még információk termékcsoportokróla weboldalunkon?

10. A segítő Szolgálat működési kérdései

10.1 Az ügyfelek mikor forduljanak az adományozási központhoz?
10.2 Belső rálátás lesz-e az adományozási központra? Ha igen mikor és hogyan lehet hozzáférni?

^ vissza a lap tetejére


Az egyes donor partnerek programjaival kapcsolatos gyakran ismételt kérdések megtekintéséhez, kérük látogasson el a következő oldalakra:


1. Általános

1.1 Mely termékek érhetőek el a CivilTech programon keresztül?

A CivilTech Program az adományozó partnerek által felajánlott technológiai termékeket közvetíti. Részletes terméklistát a Katalógus menüpont alatt talál (a képernyő jobb oldalán).

1.2 Miért kell szolgáltatási díjat fizetni?

A CivilTech Informatikai Adományozó Program szolgáltatási díjat számol fel minden egyes lebonyolított rendelés esetén. A díj az adományozó program adminisztrációs költségeit fedezi. Bár az adminisztrációs költségek mértéke tételenként változik, mégis a szervezetek 90-95%-os megtakarítást érhetnek el a tipikus kiskereskedelmi árakhoz képest.

A díj biztosítja, hogy a CivilTech Program hosszútávon fenntartható legyen és az adományozott termékeket továbbra is a lehető legnagyobb hatékonysággal és a lehető legkisebb költségen tudja felajánlani.

1.3 Hogyan léphetünk kapcsolatba?

A Kapcsolat menüpont alatt megtalálja a részleteket.

1.4 Hol kérhetek tanácsot a termékek kiválasztásával kapcsolatban?

A CivilTech programban regisztrált szervezetek INGYENESEN kérhetnek tanácsot a CivilTech szakértőitől e-mailben vagy telefonon az adománykérési folyamatról és a termékek kiválasztásáról.

További részletek a Tanácsadás menüpont alatt.

^ vissza a lap tetejére


2. Jogosultság

2.1 Megfelel-e a szervezetem a CivilTech program követelményeinek?

A CivilTech programban Magyarországon bejegyzett közhasznú státusszal rendelkező egyesületek, alapítványok, nonprofit gazdasági társaságok és nyilvános könyvtárak vehetnek részt. További információ a Jogosultsági kritériumok menüpont alatt.

^ vissza a lap tetejére


3. Regisztráció

3.1 Szeretnék adományt kérni. Hogyan kezdjek neki?

Részletes információt az Adománykérés menüpont alatt talál.

3.2 Ha valaki más már regisztrálta a szervezetet a CivilTech programra, használhatom-e ezt a felhasználói fiókot adománykérésre, vagy újra kell regisztrálnom?

Használhatja. A szervezet felhasználói nevével és jelszavával tud bejelentkezni.

3.3 Honnan tudhatom meg a szervezet felhasználói nevét és jelszavát?

Ha nem tudja a szervezet jelszavát, kérjük kattintson az Elfelejtett jelszó menüpontra a képernyő jobb oldalán. Itt meg kell adnia a szervezet regisztrált email címét vagy felhasználói nevét. Ezután kap egy e-mailt, mellyel törölheti a régi jelszót és újat adhat meg. Ha nem tudja megadni a felhasználói nevet vagy az e-mail címet, akkor kérjük lépjen velünk kapcsolatba: civiltech@niok.hu.

^ vissza a lap tetejére


4. Adománykérés - megrendelés

4.1 Hogyan rendelhetek?

Részletes információ a Rendelés menüpont alatt.

4.2 Hány terméket rendelhetek?

Az Adományozó partnerek külön-külön meghatározzák, hogy hány terméket rendelhetnek a szerveztek. További információ az alábbi linkeken:

4.3 Milyen gyakran rendelhet a szervezetem termékeket?

Az Adományozó partnerek külön-külön meghatározzák, hogy milyen gyakran rendelhetnek a szerveztek. További információ az alábbi linkeken:

4.4 A szervezetünknek alszervezetei vannak (társadalmi szervezet jogi személyiséggel rendelkező szervezeti egysége). Rendelhet-e minden alszervezet önállóan?

Igen, amennyiben az alszervezet rendelkezik közhasznú státusszal, ahogy az a Jogosultsági kritériumokban meg van határozva.

  • töltse ki a honlapunkon található regisztrációs űrlapot.

  • az alszervezet a saját felhasználó nevét és jelszavát használva adhatja fel a rendelését, amennyiben a regisztrációt követően visszajelzést kapott, arról, hogy megfelel a Jogosultsági kritériumoknak.

  • Ha az alszervezet már korábban regisztrált, de nem emlékeznek a felhasználónévre és a jelszóra, akkor az Elfelejtett jelszó menüpontra kattintva kérjük, adják meg a szervezet regisztrált email címét. Az email címre a rendszer kiküldi a felhasználó nevet és a jelszót. Ha a regisztrált email címben sem biztosak, akkor keressenek bennünket az civiltech@niok.hu email címen.

4.5 Hogyan fizethetem ki a szolgáltatási díjat?

A számla kézhezvételekor banki átutalással.

^ vissza a lap tetejére


5. Szállítási cím

5.1 Lehet-e más a szállítási cím, mint a szervezet bejegyzett székhelye?

A CivilTech program alapvetően a megrendelt termékeket a hivatalos székhelyre szállítja.

Figyelem: az egyes adományozó partnerek engedélyezheti a termékek más címre történő szállítását. Kérjük nézze meg a Szállítási címről szóló információkat.

^ vissza a lap tetejére


6. A rendelés teljesítése

6.1 Mikorra várhatom a termékek szállítását?

Az egyes Adományozó partnerek különböző gyorsasággal dolgozzák fel a megrendeléseket.

A szervezet a megrendelt termékeket várhatóan a következők szerint kapja meg:

  • Cisco – a fizetéstől a Rendelés jóváhagyási nyilatkozat és a Termékadományozási Szerződés beérkezésétől számított 90 napon belül
  • Microsoft – a fizetéstől számított 8-10 napon belül.

Figyelem: a hardvereket általában több részletben szállítják.

6.2 Mit tegyek, ha kérdésem van a rendelésem állapotával kapcsolatban?

Küldje meg a kérdését e-mailben az civiltech@niok.hu címre “Rendelés állapota” tárgymegjelöléssel. Az e-mail szövegének tartalmaznia kell a következő információkat:

  • a szervezet neve
  • bírósági bejegyzés száma
  • rendelés visszaigazolásának száma
  • a rendeléssel kapcsolatos kérdés

6.3 Mit tegyek, ha törölni akarom a megrendelést?

Írjon nekünk egy e-mail-t az civiltech@niok.hu címre “Rendelés lemondása” tárgymegjelöléssel. Az e-mail szövegének tartalmaznia kell a következő információkat:

  • a szervezet neve
  • bírósági bejegyzés száma
  • rendelés visszaigazolásának száma
  • a rendelés lemondásának indoklása

^ vissza a lap tetejére


7. A megrendelés törlése, visszatérítés

7.1 Mit tegyek, ha vissza szeretném küldeni a megrendelt terméket?

Írjon nekünk egy e-mail-t az civiltech@niok.hu címre, “Megrendelt termék visszaküldése” tárgymegjelöléssel. Az e-mail szövegének tartalmaznia kell a következő információkat:

  • a szervezet neve
  • bírósági bejegyzés száma
  • rendelés visszaigazolásának száma
  • a visszaküldés oka

7.2 Milyen módon térítik vissza a kifizetett pénzt?

A visszatérítendő összeget átutaljuk a bankszámlájára.

^ vissza a lap tetejére


8. A felhasználói fiók elérése

8.1 Mit tegyek, ha elfelejtettem a jelszavamat vagy a felhasználói nevet?

Az Elfelejtett jelszó menüpontra kattintva, amely a képernyő jobb oldalán található, kérjük adják meg a szervezet regisztrált email címét vagy felhasználói nevét. Az email címre a rendszer kiküldi a jelszót. Ha minden felhasználói adatot elfelejtettek, akkor keressenek bennünket az civiltech@niok.hu email címen.

8.2 A szervezetet valaki más regisztrálta. Hogyan tudom meg a szervezet felhasználói nevét és jelszavát?

Az Elfelejtett jelszó menüpontra kattintva, amely a képernyő jobb oldalán található, kérjük adják meg a szervezet regisztrált email címét. Az email címre a rendszer kiküldi a jelszót. Ha nem tudják, hogy melyik email címet adhatták meg a regisztrációkor, akkor keressenek bennünket az civiltech@niok.hu email címen.

8.3 Mit tegyek, ha a szervezet adataiban változás történt azóta, hogy a szervezetet regisztráltuk a CivilTech programra?

Írjon nekünk egy e-mail-t az civiltech@niok.hu címre “Adatváltozás” tárgymegjelöléssel. Az e-mail szövegének tartalmaznia kell a következő információkat:

  • a szervezet neve
  • bírósági bejegyzés száma
  • a kért adatok

^ vissza a lap tetejére


9. Microsoft Adományozó Program Frissítések

9.1 Milyen frissítések történtek a Microsoft Adományozó Programban?

A szervezetek most már bármikor rendelhetnek a Microsoft szoftver adományokat, és nincs előírt minimum rendelési mennyiség sem. Emellett, az új Microsoft adományozási központ segít jobban megérteni a szervezeteknek, mit is rendeltek illetve a rendelési keretükből mennyi érhető még el a számukra.

A Microsoft adományozói programban 9 frissítés történt:

  • Az egy év egy rendelés szabályt eltöröltük így most a szervezetek akkor rendelhetnek adományokat, amikor szükségük van a termékekre. (Ameddig a rendelési keretük engedi.)
  • Az adományokra vonatkozó minimum 5 felhasználóra szóló rendelési követelményt eltöröltük, így most nincs előírt minimum rendelési mennyiség.
  • Termékcsoportok bevezetése – a Microsoft szándéka az adományozási programmal mindig is az volt, hogy a szervezeteknek akár 50 terméklicenc rendelési lehetőséget is nyújtson, függetlenül a termék verziótól, kiadástól vagy a nyelvtől. Bár ezt eddig a TechSoup formálisan nem jutatta érvényre. A legtöbb szervezetet ez a változtatás egyáltalán nem érinti, egyszerűen csak egy kiskaput zár be, mely lehetővé tette a szervezetek számára, hogy több terméket rendeljenek, mint amennyit a program engedélyez.
  • A 6 termékes (vagy termékcsoportos) maximum rendelési korlátot felemeltük 10 termékcsoportra. Szervezetek akár 10 termékcsoportból is rendelhetnek 50 licencet termékcsoportonként asztali számítógépekre vagy csak licenc termékekből (pl. Office, Windows 10, szerver CAL-ok, stb.)
  • A szabály a szerverekre vonatkozóan megváltozott – most akár 5 szerver terméket is rendelhet összesen, függetlenül a szerver csoportjától (pl. igényelhet 5 Windows Szerver Standard-et, vagy 3 Windows Szerver Standard-et, 1 Exchange Szervert és 1 SQL Szervert).
  • Szervezetek jogosultága: a Microsoft korlátozott számú tevékenységi körrel kiegészítette az adományozásra jogosultakat, beleértve sport illetve magán alapítványokat.
  • A Microsoft létrehozta a Get Genuine-t ahol teljes Windows 10 operációs rendszer termékek érhetőek el a szervezetek számára, annak érdekében, hogy legális szoftvereket futassanak a számítógépeiken.
  • A Microsoft minden szervezet számára újraindítja a kétéves rendelési periódust, így a kétéves rendelési periódusok fix sorrendben fognak futni az első 2011. július 27-e utáni Microsoft adományrendeléstől számítva.

Továbbá még két frissítést vezettünk be annak érdekében, hogy egyszerűsítsük a szervezetek számára, hogy megértésék a Microsoft programot, illetve adományokat rendeljenek:

  • Minden szervezet hozzáférést kap a saját Microsoft Adományozási Központjához, mely részletezi mindazokat az adományokat, melyeket a szervezet a jelenlegi kétéves rendelési periódusában kapott, és információkat nyújt arról, hogy még mit rendelhet.
  • Azon szervezetek számára, melyek 2011. július 27-én a kétéves rendelési periódusuk felénél járnak, számlájukat újraindítjuk, így a teljes rendelési mennyiség elérhető számukra 2011. július 27-től.

9.2 Mikor vezetik be a Microsoft Adományozói Program frissítéseit?

A frissítések 2011. július 27-án lépnek életbe.

9.3 Miért frissül a Microsoft Adományozói program?

A Microsoft egyszerűbbé és könnyebbé akarta tenni a szervezetek számára, hogy megértsék, illetve hozzáférjenek a programhoz, és így megkaphassák azokat a termékeket, amikre szükségük van, akkor, amikor igényük van rá.

9.4 Hogyan befolyásolják ezek a frissítések egy szervezet meglévő jogosultságát?

Semmi sem változik azon szervezetek számára, akik már korábban is jogosultak voltak Microsoft adományokat kapni, illetve azon szervezetek, melyek a következő tevékenységeket végzik, mostantól szintén jogosultakká válnak Microsoft adományok igénylésére: sport, illetve magán alapítványok.

9.5 Hogyan befolyásolják ezek a frissítések egy szervezet meglévő rendelési keretét?

Ezen frissítések eredményeképpen minden szervezet rendelési kerete bővül. Most a szervezetek akár 10 termékcsoportból (korábban 6) is rendelhetnek terméket, szerverből pedig összesen 5-öt lehet igényelni, függetlenül a csoporttól (korábban 1 szerver termék/1 csoport szigorítás volt).

9.6 Mit találok az adományozási központban?

Az adományozási központ egy pillanatképet biztosít a szervezetek számára az ő eddigi Microsoft adományaikról a jelenlegi kétéves rendelési periódusban, beleértve a jelenlegi rendelési periódus kezdeti illetve befejező dátumát, az új kétéves rendelési periódus kezdetének időpontját, továbbá hogy milyen termékcsoportokból rendelt már és még hány termékcsoportból igényelhet terméket.

9.7 Létrejön a jövőben adományozási központ más programokkal kapcsolatban is?

A TechSoup hosszú távú terve, hogy létrehoz egy fő adományozási központot minden szervezet számára, mely adományozási információkat biztosít minden programmal kapcsolatban. A Microsoft adományozási központ segít nekünk megérteni azt, hogy a szervezetek hogyan használják a kapott információkat, milyen egyéb információkra van még szükségük, és ez segít nekünk kialakítani egy jobb, sokkal hatékonyabb, átfogó adományozási központot minden program számára.

9.8 Mi a termékcsoport?

A termékcsoport olyan termékek csoportja, melyek lényegében ugyanarra a dologra alkalmasak. Például az Office Standard és az Office Professional Plus mind 2007-es és 2010-es verzióban minden nyelven ugyanabban a termékcsoportban találhatóak. További információért látogasson el ide >>

9.9 Milyen termékcsoportok érhetőek el?

Körülbelül 70 termékcsoport érhető el. A termékek, illetve a hozzájuk tartozó csoportok listája a termékkatalógusban található.

9.10 Miért vezették be a termékcsoportokat?

A Microsoft szándéka az adományozási programmal mindig is az volt, hogy a szervezeteknek akár 50 terméklicenc rendelési lehetőséget is nyújtson függetlenül a termék verziótól, kiadástól vagy a nyelvtől. Bár ezt eddig a TechSoup formálisan nem jutatta érvényre. A legtöbb szervezetet ez a változtatás egyáltalán nem érinti, egyszerűen csak egy kiskaput zár be, mely lehetővé tette a szervezetek számára, hogy több terméket rendeljenek, mint amennyit a program engedélyez.

9.11 Hol találhatóak meg információk termékcsoportokról a weboldalunkon?

A csoportok, illetve a bennük található termékek listája itt található: [link]. Minden egyes termékhez megtalálható a termékcsoport a termék leírásának oldalán is.

^ vissza a lap tetejére


10. A Segítő Szolgálat belső működési kérdései:

10.1 Az ügyfelek mikor forduljanak az adományozási központhoz?

Szervezetek akkor forduljanak az adományozási központhoz, ha jogosultak, illetve szükségük van:

  • megérteni mikor kezdődött és mikor ér véget a jelenlegi kétéves rendelési periódusuk (illetve mikor kezdődik a következő)
  • látni, milyen termékeket rendeltek eddig és miket rendelhetnek még
  • megismerni a teljes piaci értékét mindazon Microsoft adományoknak, amelyeket eddig a TechSoup-on keresztül kaptak.

10.2 Belső rálátás lesz-e az adományozási központra? Ha igen mikor és hogyan lehet hozzáférni?

A bevezetés idején a TechSoup segítő szolgálata nem tud hozzáférni egy szervezet adományozási központjához. Tervezzük, hogy ezt a funkciót a közeljövőben fejlesztjük.

^ vissza a lap tetejére