Microsoft Gyakran Ismételt Kérdések (GYIK)

Általános
Jogosultság
Rendelés
A rendelés feldolgozása
Teljesítés
Frissítési garancia
A megrendelés törlése, visszatérítés
További információk

 

A CivilTech programmal kapcsolatos általános kérdésekre (pl. regisztráció vagy megrendelés) válaszokat a CivilTech program GYIK menüpont alatt talál.

Általános

Mit takar a Microsoft Szoftver Adományozói Programja?

A Microsoft a NIOK-kal partnerségben működteti a Microsoft Szoftver Adományozói Programot, amely támogatta a CivilTech rendszer kialakítását, és szoftveradományokat nyújt az arra jogosult szervezeteknek. A Microsoft Magyarország célja a társadalmi és gazdasági jólét előmozdítása Magyarországon a Vállalati Polgárság programokon keresztül.

 

Jogosultság

Hogyan tudom megállapítani, hogy a szervezetem jogosult-e a programban való részvételre?

További információt a Microsoft jogosultsági kritériumok linken talál.

 

Rendelés

Hány szoftvert rendelhet a szervezetünk?

Minden jogosult szervezet a kétéves periódusban maximum 50 licenszet igényelhet asztalra telepíthető, illetve csak licenszelést igénylő termékekből, 25 licenszet rendszermag alapú szerver telmékekből (mivel egy termék két mag licenszelését teszi lehetővé), a nem rendszermag alapúakból pedig összesen 5 terméket igényelhetnek.

Milyen gyakran rendelhet a szervezetünk szoftvert?

A szervezet első rendelése elindít egy kétéves rendelési periódust. Az egy év egy rendelés szabályt 2011. július 27-től eltöröltük, így most a szervezetek akkor rendelhetnek adományokat, amikor szükségük van a termékekre (ameddig a rendelési keretük engedi). Amikor két év eltelik az eredeti rendeléshez képest, a rendelési felső korlátokat visszaállítjuk, vagyis ha a szervezet 2007.12.01-én rendelt először, akkor 2009.12.01-én megint rendelhet.

Létezik-e egy minimális mennyiség, amit meg kell rendelnünk?

Az adományokra vonatkozó minimum 5 felhasználóra szóló rendelési követelményt eltöröltük, így most nincs előírt minimum rendelési követelmény.

^ vissza a lap tetejére

 

A rendelés feldolgozása

Milyen feltételeket kell teljesíteni, hogy a rendelés feldolgozása megkezdődjön?

Miután a szervezet az online rendelést megtette, e-mailben visszaigazolást kap. A visszaigazolás szerint a szervezetnek más teendője nincs, mint a NIOK Alapítvány által elküldött számla ellenében befizetni a szolgáltatási díjat.

Mennyi időbe telik a rendelés feldolgozása?

A szolgáltatási díj befizetése után lesz a rendelés véglegesítve, és egy-két napon belül kapni fog a szervezet két e-mailt, amely közül az egyik leírja, hogy hogyan és honnan tölthető le a termék és a termékkulcs.

^ vissza a lap tetejére

 

Teljesítés

Milyen formában és hogyan kapja meg a szervezet a szoftvereket?

A megrendelések teljesítése a Microsoft Open Licenc programján keresztül történik, ami azt jelenti, hogy a termékekhez már nem kapnak a szervezetek médiahordozót, azokat a termékkulcsokkal együtt a Microsoft Mennyiségi Licencszolgáltatási Központ (VLSC) oldalán tudják majd letölteni.

Kapni fognak egy e-mail visszaigazolást arról, hogy Microsoft a szervezet Open Licenc megrendelését elfogadta és feldolgozta. Ez az e-mail tartalmazza:

  • a szervezet jogosultsági számát (Authorisation Number) és a licencszerződés számát (Licence Agreement number);
  • az instrukciókat arra vonatkozóan, hogy hogyan lehet elfogadni a licencszerződéseket a Microsoft Mennyiségi Licencszolgáltatási Központ oldalán;
  • instrukciókat arra vonatkozóan, hogy honnan és hogyan tudják letölteni a termékeket és a termékkulcsokat a Microsoft Mennyiségi Licencszolgáltatási Központ oldaláról.

^ vissza a lap tetejére

 

Frissítési garancia

Mit jelent a frissítési garancia?

A Frissítési Garancia egy olyan Microsoft program, amely lehetővé teszi, hogy a rendeléstől számított két éven belül az eredetileg rendelt termék új változataihoz a megrendelő ingyen hozzáférhessen, és azokat használhassa. A Frissítési Garancia lehetővé teszi, hogy ne a CivilTech programon belül kelljen a meglévő termékhez új változatokat igényelni, és időtartalmával túlnyúlhat a CivilTech program kétéves rendelési periódusán (pl. a második megrendeléskor rendelt termékek esetében). De a CivilTech program szabályainak megfelelően a kétéves rendelési periódusban a második megrendeléskor lehet kérni az első megrendelésben szereplő termékekre további felhasználói licenceket (összesen max. 50 felhasználói licencet), amelyeknek a legújabb változatait biztosítja a rendszer.

A termékkatalógusban a Microsoft termékek mellett látható, hogy az adott termék rendelkezik-e Frissítési Garanciával vagy sem. Ha rendelkezik, akkor a szervezetek ingyenes új verziókat kapnak a rendeléstől számítva két éven keresztül.

A szervezet a két év alatt bármikor igényelhet frissítést. További információért kérjük hívja a Microsoft Frissítési Garancia Központot: (06 80) 015-829.

^ vissza a lap tetejére

 

A megrendelés törlése, visszatérítés

Mit kell tennem, ha szeretném visszaküldeni a megrendelt terméket?

Ha a Microsoft Szoftver Adományozási Programon keresztül megrendelt terméket vagy termékeket vissza kívánja küldeni, a teljes megrendelt termékcsomagot vissza kell juttatnia a CivilTech Program címére. A visszaküldött Microsoft termékeket csak abban az esetben tudjuk elfogadni, ha a telepítéshez szükséges médiahordozók eredeti, bontatlan csomagolásban vannak, a szoftvereket még nem telepítették, valamint a szervezet még nem lépett be a licenckulcsokkal a Microsoft Mennyiségi Licencszolgáltatási Központ oldalán.

Ha vissza kívánja küldeni a megrendelt termékeket, kérjük, írjon egy e-mailt az civiltech@niok.hu címre, „Megrendelt termék visszaküldése” tárgymegjelöléssel. Kérjük, hogy az e-mailben adja meg az alábbiakat:

  • a szervezet neve
  • bírósági határozat száma (nyilvántartásba vételéről rendelkező jogerős határozat száma)
  • rendelés visszaigazolásának száma
  • a visszaküldés oka

Kérjük, hogy a termék visszaküldéséről szíveskedjen telefonon is tájékoztatni a CivilTech Program munkatársait a (1) 315-3151-es telefonszámon.

Amint a visszaküldött termék megérkezett a CivilTech Program címére, írásos visszaigazolást küldünk, majd visszatérítjük a megrendelés összegét (a visszatérítendő összeget átutaljuk a szervezet bankszámlájára). Ha a törölt megrendelés helyett egy újat szeretne feladni, e-mailben értesítjük, amikor ezt megteheti.

A visszaküldésre szánt, alaposan becsomagolt termékekhez kérjük, mellékelje a megrendelés számát és a visszaküldés okát. A termékeket kérjük, az alábbi címre postázza:

CivilTech Adományozó Program
NIOK Alapítvány
1122 Budapest, Maros utca 23. mfszt. 1.

Figyelem! A Microsoft Szoftver Adományozási Programban megrendelt és visszaküldött termékek árát abban az esetben tudjuk visszatéríteni, ha a megrendelt termékeket a kiszállítástól számított 60 napon belül visszaküldi a CivilTech Program részére!

A pénz visszatérítésének folyamata és az új megrendelés technikai beállítása kb. 10-15 munkanapot vesz igénybe.

^ vissza a lap tetejére

 

További információ

Hogyan tudhatok meg többet a Microsoftról?

A Microsoft Magyarország célja a társadalmi és gazdasági jólét előmozdítása Magyarországon a Vállalati Polgárság programokon keresztül. Ezen programok keretében a Közösségi Ügyek programja az egyik olyan terület, amelynek segítségével a Microsoft társadalmi változást kíván elérni.

Ennek keretében a Microsoft kiterjedt nonprofit partnerhálózatával együttműködésben olyan közösségi alapú programok és helyi projektek elősegítésében vesz részt, amelyek lehetővé teszik, hogy egyre többen férhessenek hozzá a kommunikációs és információs technológiákhoz. Ennek megfelelően a Microsoft számos nagyszabású projektet támogat dologi vagy pénzbeli hozzájárulással, valamint támogatja saját dolgozóinak részvételét a közösségekben.

További információt a Microsoft Vállalati Polgárság programjairól valamint a Szoftver Adományozói Programról a Microsoft hasznos linkeken talál.

^ vissza a lap tetejére